Espurnes Barroques enfila la segona meitat del festival a la Segarra

Cervera, Sant Ramon, Guissona, Vergós Guerrejat i l’Ametlla de Segarra reviuran el barroc aquest cap de setmana 24 i 25 de maig amb experiències musicals i gastronòmiques extraordinàries

Després d’un inici espectacular, el festival no para de créixer celebrant, de nou, un èxit de públic als concerts programats el segon cap de setmana d’activitat.

L’Orquestra del Miracle, Maria Cristina Kiehr amb Ariel Abramovich i Sfere Vocali s’emporten llargs aplaudiments

El segon cap de setmana de festival ha assolit xifres de públic molt similars al primer, arribant a més de 600 persones que van exhaurir les entrades per a diverses activitats. Dissabte al matí, una trentena de persones van gaudir de les explicacions de botànica i de plantes “de marge” de Berta Garriga. A la tarda, els esperava una de les cites més emblemàtiques del festival: el concert de l’Orquestra del Miracle, enguany dedicat a commemorar el Mil·lenari de Montserrat. Un cop més, la formació impulsada pel mateix festival i dirigida per l’organista Juan de la Rubia va omplir de gom a gom l’església del Santuari del Miracle. Els aplaudiments es van allargar estona, valorant tant la qualitat musical com l’atreviment d’interpretar obres contemporànies —entre elles, la magnífica estrena de Lilium montis de Bernat Vivancos, que va mantenir una trobada prèvia amb els Amics del Festival— al costat d’obres barroques. A més a més, l’entrada al concert sorprengué al públic ja que es va fer pel claustre del monestir, on hi havia instal·lada l’obra “Simbòlica” de Pep Duran Esteva, unint esforços amb la Fundació Vila Casas. A la sortida, el temps va acompanyar per gaudir dels matons i les aromes de Montserrat.

Diumenge al matí, més de 70 persones s’aplegaren a l’església de Sant Martí de Correà (Montmajor) per escoltar la finor de veu de Maria Cristina Kiehr i el delicat acompanyament amb la viola de mà d’Ariel Abramovich sota l’atenta mirada d’un àngel —al retaule major— que tocava el mateix instrument. Un nou vi experimental elaborat per Ampans i la DO Pla de Bages explicat per Josep Maria Claret, del celler Collbaix, una galeta d’aglà feta per Eixarcolant i mantega amb tòfona, de Trufats, van arrodonir el migdia de diumenge. A la tarda, l’església de Linya (Navès) —municipi on el festival ha fet parada per primer cop—, va veure ocupar tots els racons amb més d’un centenar de persones per escoltar la nova proposta d’Sfere Vocali, estrenada al festival: Dowland a taula. Com bé diu el nom, els sis músics de la formació s’asseuen al voltant d’una taula per cantar diverses peces angleses del Renaixement, mentre servien crema de llimona del Pla d’Abella. A la sortida, mentre tothom prenia un te anglès, cantants i públic van cantar conjuntament —de manera molt afinada— una peça a quatre veus.

L’Accademia del Piacere, els cants harmònics, la dansa i les veus de mezzo i baríton, protagonistes de les propostes d’aquest proper cap de setmana

Dissabte 24 de maig al matí (11h) al Santuari de Sant Ramon, hi tindrà lloc el tercer taller de l’edició d’enguany, aquest cop descobrint i cantant harmònics, amb una activitat que pràcticament té les entrades exhaurides. També té les entrades exhaurides el dinar entre vinyes al Celler Comalats (L’Ametlla de Segarra); un dinar barroc amb productes locals i tast de vins inclòs, amb música a càrrec de Contradansa Ensemble que aplegarà 90 persones. A les 7 de la tarda, a l’Obra de Fluvià de Guissona, una de les formacions més enèrgiques de l’estat espanyol, l’Accademia del Piacere dirigida per Fahmi Alqhai arriba a Catalunya fent dialogar tres violes de gamba, guitarra i percussió amb els arabescos d’aquest antic palau inacabat. Un cava del Celler Domenys i uns pastissets àrabs arrodoniran la tarda de dissabte.

Diumenge 25 a les 11:30h tindrà lloc a l’església de Sant Domènec de Cervera una proposta que combina trio de corda, dansa contemporània i cants harmònics en una producció d’estrena al voltant de les Variacions Goldberg de Bach, interpretades per artistes de reconegut prestigi com Garth Knox, Farran Sylvan James, Hannah Freienstein, Emanuele Soavi i la companyia Contrapunctusdanceport, al costat del conjunt de cants harmònics MuOM.

A les 6 de la tarda, a Vergós Guerrejat, s’estrenarà la producció en la qual Anacronía acompanyarà la brillantor de les veus de la mezzosoprano Mercè Bruguera i del baríton Carlos Reynoso que faran lluir música escrita per tres compositors que vivien a un mateix edifici de Viena: Mariana von Martines, Franz Joseph Haydn i Nicola Porpora. A la sortida, una tarta Sacher —per traslladar-nos a Viena— i una cervesa de blat de Casa Dalmases, com els camps que comencem a trencar el color a la Segarra, posaran el punt final al tercer cap de setmana de festival.

Les entrades es poden comprar anticipadament a la web i, si no s’han exhaurit, a taquilla des de mitja hora abans de l’esdeveniment. Les entrades per als concerts tenen un cost de 22€ (+3€ a taquilla), per als tallers de 10€ (+3 a taquilla) i per a les xerrades de 5€ (+2 a taquilla).

torna